Σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, η μέση θέση στη Google δεν αποτελεί πραγματικό δείκτη του πού εμφανίζεται μια διαφήμιση στη σελίδα της Google.
Από τεχνικής άποψης, μια διαφήμιση στην 1η θέση σημαίνει ότι η διαφήμισή σου θα εμφανιστεί πριν από όλες τις άλλες διαφημίσεις.
Κάτι τέτοιο, όμως, δεν σημαίνει ότι η διαφήμισή σου θα βρίσκεται στην απόλυτα κορυφαία θέση (absolute top location) στη SERP. Ένα απλό παράδειγμα είναι η περίπτωση η πρώτη διαφήμιση στη σελίδα της Google να είναι στο κάτω μέρος, κάτω από όλα τα οργανικά αποτελέσματα.
Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι η πρώτη θέση μοιάζει στην πραγματικότητα για την τελευταία θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.
Προς διευκόλυνση αυτής της ελλιπούς κατανόησης, η Google λάνσαρε τέσσερις νέες μετρήσεις – search ad position metrics, για να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε, καλύτερα, τη θέση των διαφημίσεών μας σε μια σελίδα οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης.
4 Νέα Ad Position Metrics
Συνοπτικά, τα τέσσερα νέα ad potision metrics που λάνσαρε το Google Ads αφορούν σε: δύο μετρήσεις για το absolute top position στη σελίδα και δύο για το ad impressions και την εμφάνιση των διαφημίσεων πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα.
Πιο αναλυτικά:
- Impression (Absolute Top)% – Σου δείχνει το ποσοστό εμφάνισης της διαφήμισής σου (ad impressions) ως πρώτη-πρώτη διαφήμιση πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
- Impression (Top)% – Σου δείχνει το ποσοστό εμφάνισης της διαφήμισής σου (ad impressions) οπουδήποτε πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης
- Search (Absolute Top) IS – Σου δείχνει τον αριθμό εμφάνισης της διαφήμισής σου (ad impressions) στην κορυφαία θέση (η πρώτη-πρώτη διαφήμιση πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης), διαιρούμενο με τον εκτιμώμενο αριθμό εμφάνισης που επρόκειτο να είχε στην κορυφαία θέση.
- Search (Top) IS – Σου δείχνει τον αριθμό εμφάνισης της διαφήμισής σου (ad impressions) στην κορυφαία θέση (η πρώτη-πρώτη διαφήμιση πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης), σε σύγκριση με τον εκτιμώμενο αριθμό εμφάνισης που επρόκειτο να είχε στην κορυφαία θέση.
Πώς θα τα αξιοποιήσεις, όμως, όλα αυτά;
- Χρησιμοποίησε τα Impression (Absolute Top)% και Impression (Top)% για να δεις πότε και πού οι διαφημίσεις σου εμφανίζονται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα.
- Χρησιμοποίησε τα Search (Absolute Top) IS και Search (Top) IS για να δεις το ποσοστό των impressions των διαφημίσεων σου, που έλαβαν στην κορυφαία θέση της σελίδας πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα.