blog-fb-dynamic-ads-1000x500

Facebook Dynamic Ads

Εσύ έχεις δοκιμάσει τα Facebook Dynamic Ads ?

Φαντάσου μια διαφήμιση που σου επιτρέπει να στοχεύσεις σε πελάτες, προβάλλοντάς τους διαφημίσεις που περιέχουν ταυτόχρονα πολλά προϊόντα ή προβάλλοντάς τους προϊόντα που έχουν δει στο website σου ή και έχουν τοποθετήσει στο καλάθι τους, αλλά τελικά δεν τα αγόρασαν.

Πώς σου φάνηκε;

Τα Facebook Dynamic Ads σού επιτρέπουν να προσεγγίζεις πελάτες, προβάλλοντάς τους αυτόματα διαφημίσεις για τα προϊόντα της επιχείρησής σου που τους ενδιαφέρουν.

Διάβασε, παρακάτω, τον αναλυτικό οδηγό που σου έχουμε ετοιμάσει -για να καταλάβεις καλύτερα τα Facebook Dynamic Ads-, καθώς και κάποιες βέλτιστες πρακτικές που καλό θα είναι να ακολουθήσεις.

Τι είναι τα Facebook Dynamic Ads;

Το 2015, το Facebook λάνσαρε τα Facebook Dynamic Ads, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να διαφημίζουν προϊόντα ή καταλόγους προϊόντων τους σε χρήστες σε όλο το Facebook, το Instagram και το Audience Network.

Μέσω των Facebook Dynamic Ads, οι επιχειρήσεις έχουν έναν εντελώς νέο τρόπο για να προωθούν τα προϊόντα τους.

Ποιο είναι, όμως, το δυνατό τους σημείο;

Οι επιχειρήσεις μπορούν να «φορτώσουν» ολόκληρους καταλόγους προϊόντων και να προβάλλουν Dynamic Ads σε χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντα, τη συμπεριφορά και τα δημογραφικά στοιχεία τους, αλλά και σε χρήστες που έχουν δει, προσθέσει στο καλάθι ή αγοράσει συγκεκριμένα προϊόντα.

Τα Dynamic Ads έχουν ακριβώς την ίδια εμφάνιση με τις υπόλοιπες διαφημίσεις -image ads, carousel ads, collection ads- στο Facebook, το Instagram και το Audience Network.

Ωστόσο, αντί να δημιουργείς μια μεμονωμένη διαφήμιση για κάθε προϊόν που θέλεις να προωθήσεις, μπορείς να δημιουργήσεις ένα ad template που θα χρησιμοποιεί, αυτόματα, εικόνες και λεπτομέρειες από τον κατάλογο των προϊόντων σου για εκείνα που θέλεις να διαφημίσεις.

Για τη δημιουργία των Facebook Dynamic Ads, θα χρειαστείς τα εξής:

  • Έναν κατάλογο (catalog): Το catalog θα περιέχει πληροφορίες (όπως τιμές ή περιγραφές προϊόντων) για τα προϊόντα που θέλεις να προωθήσεις με τις διαφημίσεις σου στο Facebook.
  • Το Facebook Pixel ή/και το Facebook SDK: Το Facebook Pixel είναι ένα τμήμα κώδικα που ενσωματώνεις στο website σου, για να μπορείς να κάνεις μετρήσεις και βελτιστοποιήσεις, αλλά και για να δημιουργείς Custom Audiences για τις διαφημίσεις σου. Το Facebook SDK σού δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς την επιτυχία των διαφημίσεών σου για το app σου.

Συνοπτικά, θα λέγαμε ότι τα Facebook Dynamic Ads δημιουργούνται και λειτουργούν ως εξής:

  • Ρυθμίζεις το Facebook Pixel στο website σου ή/και το Facebook SDK στο app σου. Αυτά τα δύο εργαλεία σού παρέχουν λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις σου.
  • Δημιουργείς έναν κατάλογο (catalog) για όλα τα στοιχεία που θέλεις να προωθήσεις μέσω των Facebook, Instagram, Audience Network και Messenger. Ένας κατάλογος περιέχει μια λίστα στοιχείων με πληροφορίες όπως η τιμή, η τοποθεσία και η διαθεσιμότητα. Τα στοιχεία αυτά θα εμφανιστούν στα Dynamic Ads σου.
  • Δημιουργείς Dynamic Ads για τα στοιχεία που θέλεις να προωθήσεις χρησιμοποιώντας το Ads Manager. Μπορείς να δημιουργήσεις Dynamic Ads χρησιμοποιώντας ad format, όπως single image, carousel ή collection.
  • Η διαφήμισή σου σε Facebook, Instagram, Audience Network και Messenger -την οποία θα βλέπουν τα άτομα στα οποία θέλεις να στοχεύσεις- θα περιέχει τα στοιχεία που είδαν τα άτομα αυτά στο website ή το app σου.

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Facebook Dynamic Ads

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης των Facebook Dynamic Ads είναι:

  • Προσεγγίζεις περισσότερους πελάτες: Μπορείς να δείξεις στους χρήστες προϊόντα που είναι προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντά τους, ανεξάρτητα από το αν έχουν επισκεφθεί το website ή το app σου.
  • Ολοκλήρωση αγορών:Μπορείς να στοχεύσεις ξανά στους χρήστες που έχουν επισκεφθεί το website ή το app σου και να τους υπενθυμίσεις τα προϊόντα που είδαν, αλλά τελικά δεν αγόρασαν.
  • Βρίσκεις νέους πελάτες: Μπορείς να προσεγγίσεις καινούργιους χρήστες που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα σου (ή για προϊόντα παρόμοια με τα δικά σου), ακόμα και αν δεν έχουν επισκεφθεί το website ή το app σου, χρησιμοποιώντας broad audience targeting.
  • Προσεγγίζεις χρήστες οπουδήποτε: Μπορείς να προβάλεις τις διαφημίσεις σου σε mobile και desktop συσκευές, στο Facebook, το Instagram και το Audience Network.
  • Αξιοποιείς το δημιουργικό της διαφήμισής σου: Μπορείς να προωθήσεις όλα τα προϊόντα σου με ένα και μόνο δημιουργικό, χωρίς να χρειάζεται να διαμορφώσεις κάθε διαφήμισή σου ξεχωριστά.

 

Όπως βλέπεις, τα οφέλη είναι αρκετά και οι προοπτικές που σου δίνουν τα Facebook Dynamic Ads δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητες.

 

Βέλτιστες πρακτικές για Facebook Dynamic Ads

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα δεις πώς μπορείς να αξιοποιήσεις τα Facebook Dynamic Ads προς όφελος της επιχείρησής σου.

1. Κάνε σωστή εισαγωγή του Facebook Pixel και του Facebook SDK

Το Facebook Pixel και το App Events σού επιτρέπουν να προσεγγίσεις άτομα, για να τους οδηγήσεις σε μια αγορά ενός από τα προϊόντα σου.

Το πιο σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της απόδοσης των Dynamic Ads σου είναι η σωστή ρύθμιση των events.

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και βεβαιώσου ότι έχεις σετάρει τα πάντα σωστά:

  • Επίλεξε τα events σου: Τα Conversion events είναι συγκεκριμένες ενέργειες που κάνουν οι χρήστες στο website ή το app σου (για παράδειγμα, όταν κάποιος κάνει μια αγορά ή προσθέτει ένα προϊόν στο καλάθι του). Επίλεξε τα σωστά Conversion events, έτσι ώστε τα Dynamic Ads σου να στοχεύουν σε ενέργειες που θα σε βοηθήσουν.
  • Πρόσθεσε τα σωστά IDs στα events: Μπορείς να επιλέξεις είτε τα αναγνωριστικά προϊόντων (product IDs), είτε τα αναγνωριστικά ομάδας προϊόντων (product group IDs) στα events. Χρησιμοποίησε product group IDs, όταν θέλεις να αντιστοιχίσεις μεμονωμένα προϊόντα που προβάλλονται σε ένα website. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλεις να εμφανίσεις σε μια διαφήμιση ένα συγκεκριμένο χρώμα ή μέγεθος μιας φούστας που πουλάς σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Χρησιμοποίησε, λοιπόν, τα σωστά IDs, όταν έχεις πολλές διαφορετικές παραλλαγές για τα προϊόντα σου και θέλεις να εμφανίσεις μόνο μία στις διαφημίσεις σου.
  • Σύνδεσε το pixel ή το App Events με τον κατάλογό (catalog) σου: Αφού προσθέσεις το pixel ή το App Events, πρέπει να τα συσχετίσεις με τον κατάλογο των προϊόντων σου. Μόλις κάνεις αυτήν την ενέργεια, οι διαφημίσεις σου θα εμφανίζουν αυτόματα τα προϊόντα σου βάσει της συμπεριφοράς των χρηστών στο website ή το app σου.

2. Φτιάξε σωστά τον κατάλογό (catalog) σου

Για να δημιουργήσεις Dynamic Ads πρέπει να έχεις έναν κατάλογο, δηλαδή ένα αρχείο που θα περιλαμβάνει τα προϊόντα που θέλεις να διαφημίσεις στο Facebook, το Instagram και το Audience Network.

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και διασφάλισε ότι ο κατάλογος των προϊόντων σου λειτουργεί σωστά σε συνδυασμό με τα Dynamic Ads.

  • Κράτησε τον κατάλογό σου ενημερωμένο. Πρόσθεσε ακριβείς πληροφορίες για τα προϊόντα σου, για ακόμα καλύτερη απόδοση των διαφημίσεών σου. Η προβολή των διαθέσιμων προϊόντων με τη σωστή τιμή μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των conversion rates και στη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρίας για τους αγοραστές.
  • Βεβαιώσου ότι κάθε προϊόν του καταλόγου σου έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό.Η χρήση μοναδικών κωδικών GTIN (Global Trade Item Number), κωδικών προϊόντων, τίτλων και περιγραφών μπορεί να σε βοηθήσει να αποφεύγεις προβλήματα διπλότυπου περιεχομένου και να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα.
  • Συσχέτισε το pixel και το App Events με τον κατάλογό σου. Ο συσχετισμός του pixel και του App Events με τον κατάλογό σου θα σου επιτρέψει να μεγιστοποιήσεις το πιθανό μέγεθος του κοινού σου.

3. Ομαδοποίησε τα προϊόντα στο κατάλογό (catalog) σου

Ένα σύνολο προϊόντων ή αλλιώς product sets είναι μια ομάδα προϊόντων που περιλαμβάνονται σε έναν κατάλογο.

Με τα product sets μπορείς να ελέγχεις τις προσφορές και τα προϊόντα που θα εμφανίζονται στη διαφήμισή σου.

Ας τα δούμε πιο αναλυτικά:

  • Δημιούργησε ένα σύνολο ανά κατηγορία προϊόντων (π.χ. μπουφάν).
  • Δημιούργησε ένα σύνολο ανά εύρος τιμών (π.χ. πάνω από 200 ευρώ, κάτω από 200 ευρώ).
  • Δημιούργησε ένα σύνολο για κάθε προσφορά (π.χ. έκπτωση 15%).
  • Δημιούργησε ένα σύνολο για κάθε κατηγορία προϊόντων (π.χ. χειμερινά, φθινοπωρινά).

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές, για να βεβαιωθείς ότι τα σύνολα των προϊόντων σου είναι σωστά διαμορφωμένα:

  • Δημιούργησε μεγάλα, αλλά λογικά σύνολα προϊόντων: Δημιούργησε σύνολα προϊόντων με συγκεκριμένα θέματα που καλύπτουν μεγάλο εύρος προϊόντων, όπως μια γενική κατηγορία ή ένα εύρος τιμών. Η δημιουργία εξαιρετικά εξειδικευμένων συνόλων προϊόντων που περιέχουν λίγα προϊόντα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη προβολή των διαφημίσεών σου και αυτό είναι κάτι που δεν στο συνιστούμε.
  • Δημιούργησε σύνθετα σύνολα προϊόντων: Μπορείς να προσθέσεις μέχρι 5 προσαρμοσμένες στήλες στο feed σου, ώστε να συμπεριλάβεις πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα σου, όπως: Επίπεδα αποθέματος, Σε έκπτωση ή προσφορά, Διαθεσιμότητα ανά περιοχή, Απαιτήσεις αποστολής κ.ά.

4. Δημιούργησε ελκυστικά δημιουργικά

Αν και τα dynamic ads αντλούν τα δημιουργικά από τον κατάλογό σου, εξακολουθείς να έχεις στη διάθεσή σου διάφορες επιλογές για την προσαρμογή της εμφάνισης των διαφημίσεών σου στο Facebook, το Instagram και το Audience Network.

  • Χρησιμοποίησε ποιοτικές εικόνες: Για την αναλογία διαστάσεων σε τετράγωνη μορφή (1:1) σε διαφημίσεις carousel, οι εικόνες σου θα πρέπει να έχουν μέγεθος 600 x 600 pixels. Για διαφημίσεις με μία εικόνα, οι εικόνες σου θα πρέπει να έχουν μέγεθος τουλάχιστον 1200 x 630 pixels.
  • Τράβηξε τα κλικ των χρηστών: Πρόσθεσε στις εικόνες σου μοναδικά στοιχεία, που θα κάνουν τους χρήστες να κλικάρουν τις διαφημίσεις σου. Εμφάνισε στις εικόνες σου τις τιμές και τις εκπτώσεις των προϊόντων σου.
  • Απόφυγε τις αλλαγές στα δημιουργικά σε περιόδους με αυξημένη κίνηση στις πωλήσεις: Οι αλλαγές στα δημιουργικά μπορεί να επηρεάσουν την προβολή των διαφημίσεών σου. Απόφυγε να κάνεις αλλαγές στο δημιουργικό κατά τη διάρκεια που τρέχεις καμπάνιες εκπτώσεων, όπου ο χρόνος είναι κρίσιμος παράγοντας. Αν πρέπει να κάνεις οπωσδήποτε αλλαγές στα δημιουργικά των διαφημίσεών σου, ιδανικά, επίλεξε περιόδους με μειωμένη κίνηση.

5. Στόχευσε στο κατάλληλο κοινό

Τα Dynamic ads σού επιτρέπουν να επιλέξεις σε ποια από τα άτομα που επισκέφθηκαν το website σου και έκαναν κάποιες ενέργειες θέλεις να στοχεύσεις, με σχετικές διαφημίσεις (Retargeting ή αλλιώς επαναστόχευση).

Επίσης, μπορείς να συμπεριλάβεις άτομα που δεν έχουν κάνει κάποια ενέργεια στο website σου ή δεν το έχουν επισκεφθεί (broad audience targeting ή αλλιώς ευρεία στόχευση κοινού).

Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:

Retargeting (Επαναστόχευση)

Τα Dynamic ads με το Retargeting μπορούν να υπενθυμίσουν στους επισκέπτες του website σου τα προϊόντα που έχουν δει, αλλά δεν έχουν αγοράσει.

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για βέλτιστα αποτελέσματα.

  • Εξαίρεσε τα άτομα που έκαναν πρόσφατα κάποια αγορά: Εξαίρεσε τα άτομα που έκαναν πρόσφατα κάποια αγορά από τις καμπάνιες που έτρεξες, ώστε να επικεντρωθείς στην απόκτηση νέων πελατών.
  • Χρησιμοποίησε μεγαλύτερο περιθώριο στόχευσης: Αύξησε το μέγεθος του κοινού σου, αλλάζοντας το περιθώριο στόχευσης (retention window). Αν μεγαλώσεις το περιθώριο στις 30 ή 90 ημέρες, θα μπορέσεις να προσεγγίσεις ακόμα περισσότερα άτομα.
  • Να έχεις στο μυαλό σου το χρονικό διάστημα επίσκεψης των χρηστών: Οι χρήστες που επισκέφθηκαν το website σου πριν από μία ημέρα μπορεί να είναι πιο έτοιμοι για μια αγορά σε σχέση με εκείνους που το επισκέφθηκαν πριν από 14 ημέρες. Μια καλή ιδέα είναι να διαχωρίσεις το κοινό σου σε τμήματα με βάση το χρόνο που έχει μεσολαβήσει από την τελευταία ενέργεια που έκαναν, έτσι ώστε να μπορείς να ορίσεις διαφορετικές προσφορές για το καθένα.

Broad audience targeting (Ευρεία στόχευση κοινού)

Τα Dynamic ads με το Broad audience targeting σού επιτρέπουν να εντοπίζεις νέους πελάτες, αντί να στοχεύεις στα άτομα που έχουν ήδη επισκεφθεί το website σου ή έχουν αγοράσει τα προϊόντα σου.

  • Προσδιόρισε το κοινό στο οποίο στοχεύεις: Όταν θέλεις να στοχεύσεις σε ένα ευρύ κοινό, χρησιμοποίησε στόχευση βάσει γεωγραφικών και δημογραφικών στοιχείων, για να έχεις καλύτερα αποτελέσματα. Όταν χρησιμοποιείς Dynamic ads με ευρεία στόχευση, οι διαφημίσεις σου θα προβάλλονται σε χρήστες με αυξημένη αγοραστική πρόθεση. Επειδή, αν ορίσεις και άλλες παραμέτρους στόχευσης, μπορεί να περιοριστεί η προβολή των διαφημίσεών σου, σου προτείνουμε να μην χρησιμοποιείς Lookalike Audiences, Custom Audiences or Behavioral/Interest Targeting σε συνδυασμό με Broad audience targeting.
  • Συμπεριέλαβε τους επισκέπτες του ιστοτόπου σου:Αν συμπεριλάβεις τους επισκέπτες του website σου, οι διαφημίσεις σου θα «εκπαιδευθούν» πιο γρήγορα στο να προβάλουν τα προϊόντα σου στα άτομα που είναι πιθανότερο να τα αγοράσουν.
  • Χρησιμοποίησε μεγάλα σύνολα προϊόντων:Δοκίμασε ένα μεγάλο σύνολο προϊόντων, με τουλάχιστον 1.000 προϊόντα. Αν μεγιστοποιήσεις τον αριθμό των προϊόντων σου, μπορεί να βελτιωθεί η συνολική απόδοση των διαφημίσεών σου, ακόμα και αν το σύνολο προϊόντων περιλαμβάνει διαφορετικά προϊόντα.
  • Προσάρμοσε τις διαφημίσεις σου σύμφωνα με το κοινό σου:Χρησιμοποίησε διαφημιστικό κείμενο κατάλληλο για τους πελάτες ή τα άτομα που επισκέπτονται το website σου. Για παράδειγμα, αν κάνεις σταθερά κάποια προσφορά σε όσους κάνουν την πρώτη τους αγορά, συμπεριέλαβε αυτήν την πληροφορία στο κείμενο που εμφανίζεται πάνω από τις διαφημίσεις σου.

Ακολούθησε τις παραπάνω 5 πρακτικές για βέλτιστη απόδοση των Facebook Dynamic ads

Scroll to Top
Call Now Button