Κατάλληλο Κοινό Εταιρικής Σελίδας Facebook | Η Σημασία

blog-fb-target-audience-1000x500
Αυτό που απασχολεί τους επαγγελματίες και είναι ενα «μονιμο ερώτημα» είναι το «ποιο ειναι το κατάλληλο κοινό για την σελίδα μου» αλλά και το «πως θα φέρω το κατάλληλότερο κοινό?»
  • Τι χαρακτηριστικά έχουν οι fans / likers / followers κάθε εταιρικής σελίδας;
  • Είναι πελάτες ή, τουλάχιστον, θα μπορούσαν να γίνουν στο άμεσο μέλλον;
  • Διαβάζουν ό,τι δημοσιοποιείται στη σελίδα και αλληλεπιδρούν με τα posts ή, απλώς, έκαναν κάποια στιγμή like και, πλέον, δεν βλέπουν καμία δημοσίευση;

Τα παραπάνω ερωτήματα είναι από τα σημαντικότερα που πονοκεφαλιάζουν τους επαγγελματίες μικρών και μεγάλων brands, που κάνουν ακόμα και διαφήμιση για να προσελκύσουν νέους followers.

 

Πόσα πραγματικά γνωρίζεις για τους followers σου στην εταιρική σου σελίδα στο Facebook;

Πολλοί followers εταιρικών σελίδων έχουν προκύψει από τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό με δελεαστικό έπαθλο ή είναι επαγγελματίες που θέλουν να παρακολουθούν τι κάνει ο ανταγωνισμός ή, ανήκουν σε παρόμοια επαγγελματική κατηγορία.

Άρα, τα πραγματικά ερωτήματα που θα πρέπει να μας απασχολούν είναι πόσα πραγματικά ξέρουμε για τους fans/likes της εταιρικής μας σελίδας και πώς μπορούμε να προσεγγίζουμε, κάθε φορά, αυτούς που έχουν, όντως, κάποιο εμπορικό ενδιαφέρον για εμάς;

Τα παραπάνω μπορούν να απαντηθούν στα βασικότερα σημεία τους από πληρωμένα εργαλεία/πλατφόρμες, με όποιες παραδοχές υπάρχουν για την ακρίβεια των δεδομένων που παρέχουν για εταιρικές σελίδες με λίγους fans.

Τι γίνεται, όμως, αν δεν χρησιμοποιείς κάποιο πληρωμένο εργαλείο για να έχεις στατιστικά στοιχεία για την εταιρική σου σελίδα και βασίζεσαι, μόνο, στις πληροφορίες που σου δίνει δωρεάν το Facebook από τα Facebook insights;

Πως θα «βρεις» τους πελάτες που, πραγματικά, σε ενδιαφέρουν!

Απαντώντας στο 1ο ερώτημα, που αφορά στο τι μπορούμε να γνωρίζουμε για τους likers της σελίδας μας, ας δούμε τις δυνατότητες που μας δίνει το Facebook μέσω των στατιστικών στοιχείων που παρέχει και σε τι συμπεράσματα μπορούμε να καταλήξουμε για το κοινό μας.

Πατώντας στην επιλογή «Στατιστικά στοιχεία» στο πάνω μενού της σελίδας, εμφανίζεται μία σύνοψη των στατιστικών σχετικά με τα δεδομένα της σελίδας και τις δημοσιεύσεις της για το τελευταίο χρονικό διάστημα -σήμερα, χθες, τις τελευταίες 7 ή 28 ημέρες-.

Υπάρχει η επιλογή να εξαγάγεις στατιστικά στοιχεία (μέσω της επιλογής εξαγωγή δεδομένων) για τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ή και για μεγαλύτερα -μέχρι και 180 ημέρες πριν-.

Τα συγκεκριμένα, όμως, στατιστικά στοιχεία μέσω του excel που θα λάβεις

  • είναι αρκετά και πολύ πιθανόν να σε μπερδέψουν με τα δεδομένα ανά ημέρα
  • είναι κυρίως αριθμητικά δεδομένα, χωρίς πρόσθετες πληροφορίες
  • δε σου δίνουν τη δυνατότητα να δεις δεδομένα για χρονική περίοδο μεγαλύτερη των 180 ημερών.

Προτείνεται, λοιπόν, να εξετάσεις τα δεδομένα που υπάρχουν μέσω των επιλογών που εμφανίζονται στο μενού στα αριστερά.

Σε αυτό το μενού, μπορείς να επιλέξεις να δεις στατιστικά της σελίδας σου σχετικά με: τις δημοσιεύσεις που έχεις προωθήσει διαφημιστικά, τους likers και τους ακόλουθούς σου, την απήχηση που έχουν οι δημοσιεύσεις σου, τις ενέργειες που έχουν γίνει στη σελίδα και τις δημοσιεύσεις σου (και άλλα στοιχεία, π.χ. στατιστικά για εκδηλώσεις, «ιστορίες» κ.λπ.).

Αναφορικά με το κοινό σου, αυτά που χρειάζεται σίγουρα να μελετήσεις για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. το τελευταίο έτος), ώστε να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα, είναι τα ακόλουθα:

  • Σε πόσους αρέσει η σελίδα σου: Στο συγκεκριμένο tab βλέπεις το συνολικό αριθμό των ατόμων που έχουν κάνει like στη σελίδα σου και, το σημαντικότερο, από πού προέρχονται. Μπορείς να δεις, για παράδειγμα, αν έτρεξες κάποια διαφήμιση στο Facebook, πόσοι likers ήρθαν λόγω αυτής και ποιες ημερομηνίες ήρθαν οι περισσότεροι. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αξιολογήσεις τις κινήσεις που έκανες. Ακόμα και αν η διαφήμισή σου δεν είχε στοχεύσει στο να φέρει likers στη σελίδα σου, μπορεί να βοηθηθείς στην αύξηση των likers, αν τη δει το κατάλληλο κοινό (που σημαίνει ότι η στόχευση των διαφημίσεων είναι ιδιαιτέρως σημαντική). Χρήσιμο είναι, επίσης, να υπολογίσεις ποσοστιαίες αλλαγές του αριθμού των likers ανά μήνα, ώστε να δεις ποιους μήνες έκανες κάποιες ενέργειες που σου κόστισαν σε likers (κάνοντας unlike) ή ανήρτησες κάποιες ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις, π.χ. κάποια νέα υπηρεσία σου ή brand, που σου έφεραν αρκετούς νέους likers.
  • Ενέργειες στη σελίδα: Εδώ, βλέποντας πόσοι πάτησαν στο «Λήψη οδηγιών» ή στο «κλικ στον αριθμό τηλεφώνου», καταλαβαίνεις ότι, πράγματι, οι likers σου έρχονται στην επιχείρησή σου. Επιπροσθέτως, καθώς για τα παραπάνω μπορείς να δεις και το πότε έγιναν, μπορείς να καταλάβεις αν συγκεκριμένες ενέργειες στην εταιρική σου σελίδα έφεραν αποτέλεσμα στις πωλήσεις σου.
  • Δημοσιεύσεις: Στις Δημοσιεύσεις μπορείς να δεις τις ώρες και ημέρες που είναι «συνδεδεμένοι» οι likers σου (δηλ. τις ώρες που είναι ενεργοί στο Facebook) και, έτσι, να επιλέξεις να αναρτήσεις κάποια δημοσίευση εκείνες τις ώρες/ημέρες που το κοινό σου είναι περισσότερο ενεργό.
  • Άτομα: Σε αυτό το σημείο υπάρχουν, ίσως, τα πιο σημαντικά στοιχεία αναφορικά με το κοινό σου, καθώς μπορείς να δεις στατιστικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά ξεχωριστά για:

Τους likers της σελίδας σου (όσους έχουν κάνει like στη σελίδα).
Όσους ακολουθούν τη σελίδα (είτε είναι likers, είτε την ακολουθούν χωρίς να έχουν κάνει like).
Όσους αλληλεπιδρούν με τη σελίδα (όσους έχουν κάνει κάποια ενέργεια στη σελίδα π.χ. like, share, comment στις δημοσιεύσεις).
Όσους προσέλκυσε η σελίδα (άτομα στα οποία εμφανίστηκε η σελίδα σου επειδή είναι likers ή ακόλουθοι ή λόγω του ότι κάποιος «φίλος» τους στο Facebook αλληλεπίδρασε με τη σελίδα σου, π.χ. έκανε share μία δημοσίευσή της).

Call Now Button Scroll to Top